LEGO® CL!CK + Nike Grid y la clave de una campaña moderna

He encontrado esta gran campaña, Lego CL!CK, en el blog de Paul Isakson.
[Vimeo 8856446]
Pero mejor aún, o eso me parece a mi, es la reflexión de Isakson:
“The modern campaign starts where ever it makes the most sense to start based on the people you’re trying to connect with and the behaviors of theirs you wish to influence. It then goes where the ensuing reaction from said people takes it. It’s about the brand playing a bit of idea volleyball with culture. One inspires the other and a “conversation” of sorts naturally happens.”
Si a esto le sumamos el análisis de la campaña de Nike Grid  de WK London en el blog de GSP:
  1. Gamer motivation. By integrating a time-sensitive gaming element, Nike drove user participation. Over 3,000 runs were logged in 24hrs.
  2. Technology as an enabler. Rather than running the campaign through a service like FourSquare, which remains inaccessible to many, the campaign utilized technology that any player could access. Technology enabled more participation instead of limiting it.
Es sumarse a iniciativas que ya existen otorgándoles valor y repercusión. Es sumarse a comportamiento que ya existen. Es saber donde se encuentra la EMPATÍA.



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