A Storytelling Manifesto for Change-Makers and Innovators

Recogido en el libro de Michael Margolis: “Belive Me”.

  1. People don’t really buy a product, idea or service the buy the stories that’s attached to it.
  2. Your brand is far more than just a name, a logo, or a tagline; it’s the stories the people tell about you.
  3. Every story exists in relationship to everything else around it.
  4. We all want to look back at the story of our lives, and know that it made sense.
  5. The stories we tell literally make our world.
  6. The power of your story grows exponentially as more and more people accept your story  as their truth.
  7. If you want to learn about a culture, listen to the stories. If you want to change a culture, change the stories.
  8. Leaders lead by telling stories that give others permission to lead, not follow.
  9. Storytelling is our most basic technology, turbo-charged through twenty-first century innovation.
  10. We al seek to experience our life in the most heroic of terms.
  11. Nobody likes a change story, especially a change story we have no control over. What people really need is a continuity story.
  12. Our fate as a species is contained in the story. Both tyranny and freedom are constructed through well-supported narratives.
  13. Storytelling empowers, because it escapes the need to claim absolute truth.
  14. Reinvention is the new storyline.
  15. Storytelling is like fortune-telling. The act of choosing a certain story determines the probability of future outcomes.

Vía Propagation Planning.


  1. ¡Felicidades!

    Me alegra mucho que os hagáis eco del Storytelling como herramienta de comunicación, y que citéis a Michael (que es un gran profesional).

    Parece que en España seguimos midiendo las cosas con doble rasero:
    nadie duda de que, si quiere realizar alguna reparación en las cañerías llamará a un lampista o, si tiene problemas con la luz, acudirá a un electricista.
    Sin embargo, cuando alguien busca soluciones que van más allá de lo puramente técnico y/o tecnológico… ¿piensa en cuál es la naturaleza del problema y qué tipo de profesional puede asistirle mejor?

    Por eso os agradezco en nombre de todos mis compañeros de profesión que aportéis un poco de luz sobre el tema. (Y sin duda la cita de Michael aclara muchas cosas).

    Tal vez va siendo hora de que dejemos el bricolage para casa, pongamos las cosas en manos de profesionales y nos beneficiemos de los recursos y ventajas que el Storytelling puede aportar.

    Todo el mundo tiene una historia. ¿Conoces la tuya?

    • Lo primero es lo primero, perdona el retraso en contestarte pero llevo una semana de curro a lo bestia.
      Lo segundo es: “Hola, bienvenido a al blog :D”
      Es un gran manifiesto, habla y explica muchas de las cosas que deberían hacerse.
      Pero como tu bien dices estamos en una profesión de intangibles y a veces cuesta mucho explicar los beneficios. Poco a poco, y pensando que en España vamos siempre un poco por detrás lo iremos consiguiendo.
      Un abrazo y gracias por el comentario.

  1. 1 Tweets that mention A Storytelling Manifesto for Change-Makers and Innovators « Soy un curioso -- Topsy.com

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