Una nueva forma de diseñar (web)

Llevo ya un tiempo repitiéndolo: “Cuando surge un nuevo medio, las personas tienden a usarlo de la manera que usaban las anteriores, una vez que se desarrollan las herramientas adecuadas es cuando se empieza a usar el medio nuevo de una manera nueva y diferente”

Pero ahora en encontrado a alguien que lo explica mucho mejor que yo:
“Technology goes through three phases:
I Function – the invention of a new functionality previously unknown to the public.
II Feature – the addition of ancillary functions/features to the original, core function.
III Experience – the orchestration of all functions into a fluid and emotionally-charged user experience.”

Incluso aplicándolo a diferentes categorías relacionadas con sus roles:

“You can even place occupations into these categories:

Phase I Function is where engineers live. They are always trying to make real the unreal – i.e. putting a man on the moon. They are most concerned about the product and what is happening inside of it.

Phase II Features is where corporate-side marketers live. They always want to add something to their product to differentiate it from a competitor’s. The belief: More features = better value proposition.

Phase III Experience is where designers live. Here, designers do two things. First, they help people deal with change – i.e. breakthrough, game-chancing functionality – by managing the experience they have it. Second, designers, because they have the ability to think systemically, orchestrate information and/or features for greater clarity. (This has been a core function of designers dating back to the Illuminators of Medieval book reproduction.) Designers are less concerned with ushering in a new reality (as they do not often have a commands of chemistry, physics, math, molecular biology, etc.) as they are spreading a new reality throughout the world (by elevating the experience people have with that new reality).”
Vía  Leland Maschmeyer.

Y por eso esta presentación es también muy interesante, porque rompe con esquemas tradicionales y porque demuestra que los recursos no son solo los que tenemos o podemos generar sino también los que podemos alcanzar con ayudas de otras plataformas.

  1. Most people already signed up elsewhere
  2. Their friends are online
  3. Email is the new fax machine
  4. Discovery will save us all
  5. Cloud computing is upon us
  6. People want to share
  7. Real identity online is becoming the norm
  8. Connectivity is increasing
  9. The stream is the new hallmark of a social app
  10. Assume that your data will flow
  11. Location, location, location
  12. Expectations for customer service are rising
  13. People will reward trustworthy relationships with service providers that improve over time
  14. Just because we have more technology doesn’t mean that people are becoming obsolete!
  15. Browsers are about to get a lot more powerful customer service

Tenemos (sí en plurar) empezar a diseñar, crear y pensar en función de los recursos que ya son propios de la web y que nos permiten ampliar más nuestras propias webs.

Por favor que nadie me pida más quiero hacer una comunidad, usa las que ya existen.


  1. Por fin un post claro sobre este tema! Muchas gracias.

    • Gracias Grabiela.
      En realidad el mérito no es mio, yo solo he relacionado un par de conceptos y post. Pero desde luego es un tema muy interesante cómo van a evolucionar (ya esta pasando) todos los diseños y estrategias digitales a la vez que ya se están asumiendo las herramientas propias de internet.
      Un saludo




Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s



A %d blogueros les gusta esto: