The Plenitude

“Starbucks tried to grow by selling us more junk we don’t need – music, mugs, and mouse pads. That was orthodox, textbook, industrial-era strategy: grow by seizing share in adjacent markets. But it’s also defunct in a world where we don’t need more useless junk.

“What do we need in the 21st century — not just as brain-dead consumers, but as global citizens? We need opportunities to grow and amplify our capabilities. For Starbucks, that might mean, instead of hawking mugs and chocolates, training baristas to teach classes in coffee-making, letting communities use Starbucks as a venue for local government, or, at the limit, training local suppliers from developing countries as Baristas in developed ones. How cool would that be? Very.

“If Starbucks wants to survive the 21st century, it must get radically experimental, learn to tap the power of network effects, shift to becoming resilient, develop and live a sense of purpose, or learn to occupy the creative high ground.” Vía.

Hace unos días terminé de leer este libro.

The Plenitude: Creativity, Innovation, and Making Stuff

Sinceramente me gusto mucho. Básicamente habla de lo mismo que el párrafo de introducción.

Habla que en un mundo lleno de “stuff”, diseñar cosas útiles y de calidad se ha convertido en una necesidad.

Es una forma de ser diferente.

No se trata de crear más cosas inútiles porque la misma gente que antes era receptiva ahora sabe perfectamente detectar y evitar las cosas que no tienen un mínimo de calidad y utilidad.

Muy interesante la verdad.

pd: en breve intentaré actualizar la sección de libros. Poco a poco.




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